reklama

Nemôžem, píšem diplomovku

Tak túto vetu som musela sebe a aj priateľom za posledných pár mesiacov povedať najmenej miliónkrát. Upieranie radostí, večerí vonku, nočné čítanie pri ešte nočnejšej lampe. Celé noci som nad ňou presedela, boli sme hore len ja a pouličné osvetlenie. Konzultácie každý týždeň, klepkanie čosi o speech act theory počas pracovnej doby, nedospaté rána v práci a hlboké kruhy pod očami... To som ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Napríklad poslednú nedeľu, zase raz som nad našou T60 mala pocit, že som blondína, a ešte k tomu úplná. V byte bol pokoj, všetci ostatní spolubývajúci už spali, všade ticho, keď mi na klávesu B vypadla z ničoho nič slza, taká stratená a veľmi slaná. ´B´, pozerala som na to písmenko a v duchu si myslela, : Presne tak, ´B´ ako blbá.´B´ako ja z týchto všetkých teórií, abstrakcií, pojmov a interakcií.

Strácala som sa v zdrojoch, knihách, asi tak v tone vytlačeného papiera, mori vsuviek, hviezdičiek, šípok a iných napochytre vymyslených značkách. Minimálne trikrát som pre úplnosť dopisovala, prepisovala a rozpisovala všetky kapitoly, stále majúc ten silný pocit, že v nich ešte čosi chýba, možno výstižnejšie synonymum, jazykári vedia, že úplných synoným je málo. Neustále dobrusovanie textu, štýlu. Neviem, či to všetci diplomanti (aké vznešené slovo, hotová elaborovaná dikcia) takto robia...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes, áno dnes, som svoje veľdielo bola dať zviazať. A zajtra dostanem výsledok svojej snahy a trpezlivosti mojej diplomovej vedúcej, už zajtra moja diplomovka bude vyzerať ako diplomovka hodná odovzdania, nie len ako kopa zospinkovaných a zovsuvkovaných hárkov papiera. Bude krásna, modrá, so zlatými písmenkami na obálke a nejakou tou mojou myšlienkou či dvoma vo vnútri.

Týmto blogom chcem poďakovať všetkým, ktorí mi boli nápomocní, najmä PaedDr. Adriane Haluškovej, PhD., ktorá si na mňa a moje kapitolky našla čas každý týždeň. Ďalej maminke, ktorá si stále pre mňa našla milé slová, keď som jej uprostred noci volala s malou dušičkou a plačom na krajíčku, že už nevládzem. Môjmu malému bratovi aj za to, že ma zase raz ´dorazil´svojím komentárom, keď jedného dňa, keď som bola po sto rokoch doma, bohurovne vyhlásil, že: ´Jankaaa, veď už toľko nepíš, budem ťa mať rád aj bez diplomovky.´ A aj svojmu priateľovi Jankovi za to, že znášal moje nálady a neuprataný byt, keď som mala veľa povinností. A ďalším ľuďom, za ochotu pomôcť či prehliadnuť ťukanie v práci a pod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úprimne sa teším, že to už mám za sebou, ale asi mi to aj bude chýbať, tá druhá ´šichta´ do noci a hory odbornej literatúry, čo na mňa vždy po návrate z práce čakali.

Ostatným diplomantom, ktorí sa už poctivo pasujú so svojimi veľdielami držím palce a odkazujem, že keď to dokončia a budú vedieť, že spravili maximum, príde taký blažený pocit. Ako keby ste boli na obláčiku, a chvíľu so sebou aj spokojní. Taký, ako mám ja teraz.

Jana Petrušková

Jana Petrušková

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Optimistka, dcéra, sestra, priateľka, kamarátka, študentka, kolegyňa, jazykárka, jazyčnica. Poháňa ju vedomie, že dobré veci sa dejú, vo svete existuje spravodlivosť a veci sa nestávajú náhodou. Každý deň stretne niečo, čo ju poteší, rada sa zasmeje na tom spolu s vami pri písaní článku ešte raz. A miluje mačiatka. Glitter Graphics Zoznam autorových rubrík:  Moja milovaná starkáMôj bežný svetMôj vzťah k mužomMoja prácaMoje tipy na voľný časMoje postrehy o spoločnostiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu